www.galeris.pl
www.niezaplaconefaktury.pl

Dlaczego klienci nie płacą?

Najczęstsze wymówki klientów
Jeżeli to czytasz to oznacza, że prawdopodnie już kiedyś usłyszałeś jedną z wymienionych wymówek, dlaczego klienci nie płacą swoich zobowiązań.

W niektórych przypadkach możesz zrozumieć swojego kontrahenta ponieważ mógł paść ofiarą niespodziewanego zdarzenia. To oznacza, że nie od razu musisz być zdecydowany do podjęcia kroków windykacyjnych. Sam dobrze wiesz, że w interesach nie zawsze idzie gładko.

Jak zatem odpowiadać klientom gdy nie płacą i stosują wymówki od dłuższego czasu? Taki stan rzeczy jest niezwykle irytujący. Łatwo można się zdenerwować i powiedzieć coś czego pożałujemy kiedy sytuacja "ostygnie". Nie ma złotego środka, który zawsze załatwi sprawę idealnie gdy płatności są przeciągane w nieskończoność. Ostatecznie sprawy trafiają do sądów. Taka sytuacja jest bardzo przykra i pokazuje klęskę udanych interesów.

Wybrane propozycje są tylko przykładem odpowiedzi. Swojego klienta najlepiej znasz Ty. Mamy jednak nadzieję, że pomożemy Tobie w dobrych negocjacjach z kontrahentami. Najlepiej zawsze kierować się wysoką kulturą osobistą, godnością swoją i zachowaniem jej w stosunku do klienta. Podajemy jak na tacy wymówki klientów i możliwe odpowiedzi, które możesz zastosować.
Klient: "Bo jeszcze mi nie zapłacili, dlatego nie płacę Pana firmie."
Ty: "Jakie są rokowania, że Panu zapłacą w ciągu najbliższych trzech dni?"

Klient: "Skleiły mi się faktury i nie zauważyłem Waszej."
Ty: "Niesamowite zdarzenie! Prawdę mówiąc nasze faktury nie posiadają kleju ale następnym razem każdą osobno włożę w koszulkę."

Klient: "Ten czas tak szybko leci i wyleciało mi z głowy."
Ty: "Wierzę, że jest Pan zabieganą osobą. Pozwolę sobie w takim wypadku przypominać Panu osobiście o kończącym sie terminie płatności"

Klient: "U mnie w firmie księgowa płaci należności. Zapytam kiedy wypuści płatność."
Ty: "Świetnie, że ma Pan tak porządną księgową. Może to księgowa powinna zamawiać towar lub usługę w naszej firmie?"

Klient: "My płacimy faktury zawsze na koniec miesiąca."
Ty: "Świetnie, że ma Pan w firmie jasne zasady. My również dbamy o wysokie standardy. Czy taki stan rzeczy był uzgadniany z kimś w naszej firmie?"

Klient: "Powinniście się cieszyć, że bierzemy u Was towar."
Ty: "Oczywiście, że zależy nam na sprzedaży. Jednak nasza firma nie jest bankiem, który udziela kredytów na czas nieokreślony."

Klient: "Nie mam pieniędzy."
Ty: "Jak Pan widzi rozwiązanie tego problemu i ewentualnie dalszą współpracę?"

Logo Niezapłacone Faktury jest oficjalnym znakiem rozpoznawczym Niezapłacone Faktury.

Serwis Niezapłacone Faktury wchodzi w skład Grupy GALERIS.

Grupa GALERIS nie zbiera i nie sprzedaje Państwa danych osobowych. Serwisy internetowe, do których odsyła serwis Niezapłacone Faktury posiadają osobną politykę prywatności.

Grupa GALERIS, CR 2018.


www.galeris.pl