MenedżerkaKobiety-menadżerowie są potrzebni do stworzenia środowiska pracy, które jest bardziej zróżnicowane i integracyjne. Liderki mogą łączyć się z pracownicami na innym poziomie, dzięki czemu czują się doceniane i szanowane. Kobiety są bardziej skłonne do pozostania na swoich stanowiskach, gdy rozumieją swoją wartość w miejscu pracy. Obecność menedżerek może sprawić, że poczują się pewniej i zmotywowani. Dodatkowo pojawiły się doniesienia, że firmy, które mają co najmniej jedną kobietę w swoim zespole zarządzającym, wykazują wyższą rentowność niż inne firmy. Zarządzanie to trudna dziedzina, w którą można się włamać zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet, ale jakie są cechy dobrego menedżera?

Najważniejsze cech liderki

Liderzy mają wiele cech. Są charyzmatyczni, przekonujący, inteligentni, współczujący i nie tylko. Oto 10 najważniejszych cech lidera. Najważniejszych cech lidera to:

Przywódca może mieć wiele cech, ale najważniejsza jest empatia. Liderzy, którzy są empatyczni wobec swoich zwolenników i tych, którym przewodzą, odniosą sukces na dłuższą metę, ponieważ będą mieli jasne zrozumienie tego, co jest potrzebne, aby ludzie wokół nich byli lepsi. Empatia pomaga również liderom dostrzec, gdzie mogą być ich błędy i naprawić je, zanim będzie za późno.

Dobry lider zawsze będzie miał wiedzę na temat firmy, którą prowadzi. Firma, która ma świetnego lidera, może robić wspaniałe rzeczy, ponieważ będzie on mógł podejmować decyzje na podstawie tego, co dzieje się w jej branży. Dobra znajomość branży przekłada się na sukces dla biznesu, dlatego wiedza jest numerem jeden na tej liście. Doświadczeni liderzy wiedzą również, jak prowadzić badania nad konkurencją i wiedzą, co robią konkurenci, aby pozostać z nimi konkurencyjnymi.

Umiejętność motywowania i inspirowania

Wykorzystujemy naszą zdolność do motywowania i inspirowania innych do osiągania celów. Możemy to zrobić, ponieważ mamy pasję do tego, co robimy i silne przekonanie, że to, co robimy, jest ważne. Takie samo podejście do motywowania innych jest również wymagane w miejscu pracy.

W organizacjach często obowiązkiem ludzkich menedżerów jest pomoc w motywowaniu i inspirowaniu swoich pracowników, aby mogli być bardziej produktywni. Jednak w miarę jak świat staje się coraz bardziej zautomatyzowany, menedżerom trudno jest wiedzieć, jak najlepiej lub nawet co będzie motywować pracowników wystarczająco lub w ogóle. W tym miejscu sztuczna inteligencja staje się naprawdę przydatna, ponieważ może przekazywać informacje zwrotne, być spójna z pochwałami i krytyką oraz oferować nagrody oparte na wydajności.

Umiejętność równoważenia priorytetów

Kiedy ludzie stają przed zbyt wieloma zadaniami do wykonania, muszą nadać priorytet zadaniom, które są ważniejsze. Pomaga im to pozostać w swoich granicach, a jednocześnie osiągać cele, które sobie wyznaczyli.

Oszczędza również czas i energię, które można wykorzystać do innych zadań, jeśli są w stanie odpuścić te mniej ważne. Zdolność ludzi do równoważenia priorytetów jest jednym z aspektów tego, czym różnią się od maszyn, ale ta różnica nie jest absolutna.

Przy wszystkich postępach w sztucznej inteligencji niektórzy naukowcy przewidują, że maszyny wkrótce będą w stanie wykazywać ludzkie zachowanie również w tej dziedzinie.

W świecie, w którym tak często brakuje nam czasu, wielozadaniowość jest koniecznością. Tak przywykliśmy do tego, że ciągniemy od jednego zadania do drugiego, że pomysł koncentrowania się na jednej rzeczy na raz może wydawać się niemożliwy.

Styl przywództwa

Bycie kobietą na stanowisku kierowniczym może być wyzwaniem. Kobiety często można przeoczyć, omówić i odrzucić ich opinie. Aby zachować swój styl przywódczy, kobieta powinna wypowiadać się i ograniczać wszelkie seksistowskie zachowania, z którymi się spotyka.

Wiedz, jak dobrze słuchać i mądrze wykorzystywać informacje zwrotne

Jako profesjonalista chciałbyś wiedzieć, że robisz wszystko dla swoich klientów. Dzięki informacji zwrotnej możesz to zrobić. Pamiętaj, że istnieją dwa rodzaje informacji zwrotnej – pozytywne i negatywne.

Jeśli chodzi o negatywne opinie, powinieneś zrobić trzy rzeczy – być wdzięcznym, wiedzieć, czego dotyczy krytyka i zastosować ją, aby się poprawić. Pozytywna informacja zwrotna jest łatwa – wystarczy, że przypomnisz sobie, co ludzie lubili w tym, co zrobiłeś, i wykorzystaj je w przyszłych projektach.