Zdobądź nowych klientów: Facebook w Twojej działalności biznesowejMedia społecznościowe są idealną platformą dla firm, aby nawiązać kontakt, zaangażować i sprzedawać swoim klientom. Jednak nie każdy kanał mediów społecznościowych jest odpowiedni dla każdej firmy. Na przykład, jeśli grupa docelowa składa się głównie z osób starszych, to skupienie się na Instagramie może nie być najlepszym pomysłem. Zamiast tego warto skupić się na Facebooku. Najlepszym sposobem wykorzystania Facebooka do prowadzenia działalności jest skupienie się na typach postów, które odbiorcy chcą zobaczyć. Jeśli będziesz zamieszczać odpowiednie treści, masz większe szanse na zwiększenie liczby polubień i sprzedaży.

Facebook Ads

Reklamy są częścią Facebooka od samego początku istnienia platformy. W pewnym momencie był to jedyny sposób, aby dotrzeć z treścią do ludzi. Teraz jednak marki mają możliwość tworzenia "natywnych" reklam, które płynnie łączą się z resztą kanału użytkownika. Reklamy te pojawiają się w news feedzie w układzie, który wygląda niemal identycznie jak standardowy post stworzony przez daną stronę. Reklamy natywne stały się bardzo popularnym narzędziem dla firm. Dzieje się tak dlatego, że są one mniej destrukcyjne niż standardowe reklamy i dlatego chętniej się na nie klika.

Co-marketing na Facebooku

Co-marketing to skuteczna strategia marketingowa, w której dwie lub więcej marek współpracuje ze sobą w celu wzajemnej promocji. Partnerstwa ko-marketingowe stają się coraz bardziej powszechne w przestrzeni online - większość z 500 największych marek w USA zaangażowała się w jakąś formę partnerstwa w 2017 roku. Co-marketing to świetny sposób dla małych firm na nawiązanie współpracy z większymi markami, takimi jak znani sprzedawcy detaliczni. Gdy dwie firmy współpracują ze sobą w ramach kampanii, każda z nich czerpie korzyści z większej ekspozycji, jaką otrzymuje druga. Jest to sytuacja korzystna dla obu stron, ponieważ daje małym firmom szansę na nawiązanie współpracy z większymi markami, a dużym markom umożliwia pozyskanie bazy klientów mniejszych firm.

Facebook Messenger Marketing

Facebook Messenger stał się preferowaną metodą komunikacji wśród wielu użytkowników tej platformy. W związku z tym marki zaczęły włączać ten kanał do swoich strategii marketingowych. Tworząc dedykowany kanał Messengera, marki mogą tworzyć spersonalizowane doświadczenia dla swoich klientów. Klienci mogą wchodzić w interakcje z firmami w bardziej osobisty sposób i otrzymywać aktualizacje i informacje bez przeładowania postami w swoim news feedzie. Jest to świetny sposób dla marek, aby informować swoich klientów na bieżąco o postępach w działaniach i/lub otrzymywać informacje zwrotne, które mogą być wykorzystane do dalszego doskonalenia.

Wydarzenia na Facebooku

Funkcja Wydarzenia staje się coraz bardziej popularnym sposobem dla firm, aby zaangażować i połączyć się ze swoimi zwolennikami. Facebook ułatwił ostatnio markom tworzenie takich wydarzeń, dzięki czemu jest to realna opcja do wykorzystania przez firmy na każdym poziomie. Wydarzenie można stworzyć z dowolnego powodu - od zorganizowania sesji pytań i odpowiedzi na żywo, po wprowadzenie produktu na rynek lub imprezę firmową. Wydarzenia są świetnym sposobem dla marek, aby stworzyć poczucie wspólnoty i zaangażowania wśród swoich zwolenników i pozwolić im uzyskać jeszcze większą wartość z obecności w mediach społecznościowych.